Pe ce o sa dam banii: H&M in Romania

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
h&m
Dupa ani de sperante desarte, zvonuri peste zvonuri si wishlisturi in euro, H&M, aceasta mecca a shopping-ului fashion o sa paseasca si in Romania. Oficial de data aceasta. De unde stim ca este oficial acum si nu este doar o alta tura de zvonuri? Pai, dincolo de ce informatii mai apar prin presa (uneori contradictorii), ne-au pus tara pe site si s-au apucat sa faca recrutari.

Neoficial, H&M tot a fost in Romania de cativa ani prin tot felul de variante de vanzari si achizitii. Cei pasionati de brand si stimulati de preturile mici si calitatea decenta au stiut cum sa faca rost de produsele lor. Si de unde.

Totusi, pana cand un magazin H&M se va deschide in Romania mai dureaza ceva, abia in primavara 2011 vom avea sansa sa pasim pragul unuia. Si inca nu se stie exact unde anume va fi, la AFI Palace sau Baneasa Shopping City, la mijloc fiind o neintelegere a termenilor de marketing - cica unu o sa fie primul deschis si celalalt o sa fie primul flagship.

Pe langa cele doua, in Bucuresti se vor mai deschide inca 3 in Bucuresti Mall, Plaza Romania si Unirea Shopping Center. In tara, H&M va ataca urmatoarele orase: Cluj, Timisoara, Constanta, Brasov si Iasi. In total vor fi 11 magazine. Si pentru ceilalti locuitori ai tarii poate se va pune la punct si un magazin online, dar sa nu ne precipitam sa punem caruta inaintea cailor, cand noi inca negociem potcoavele.

Oricum cale lunga, lunga pana cand vom fi napaditi de magazinele lor si vom avea cate unul la fiecare colt de strada cum se gasesc prin alte parti. Dar cel putin, daca avem noroc cu preturile, nu va mai trebui sa corelam vacantele cu sesiunile extinse de cumparaturi.



Pentru cei mai neavizati care nu deplang lipsa brandului pe toate forumurile de moda, cateva informatii cu iz istoric:

- H&M (Hennes & Mauritz) este o companie suedeza de imbracaminte infiintata in 1947 de Erling Persson. Initial vindea doar haine pentru femei si se numea "Hennes" (adica "a ei/pentru ea" in suedeza).
- In 1968, Persson a cumparat magazinul Mauritz Widforss (echipamente de vanatoare), a inceput sa vanda si haine barbatesti si a schimbat denumirea magazinelor in "Hennes & Mauritz", mai tarziu, mai pe scurt, "H&M".
- In prezent, H&M este prezent in 37 de tari cu 2.000 de magazine. Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de 10 miliarde de euro, are peste 4 milioane de fani pe Facebook, aproape 60.000 de urmaritori pe Twitter si 7.000 de abonati la canalul de Youtube. (sursa informatii)

Dar de unde mania pentru produsele lor? Destul de simplu, pentru ca sunt adecvate bugetelor mici si medii, cel putin in sezonul de reduceri au niste preturi derizorii, si pentru ca au mereu colectii in ton cu tendintele si cu ce mai recomanda revistele de moda. La asta se mai adauga si colaborarile cu designeri celebri care semneaza colectii low buget care sa unga pe suflet inimele fashionistelor (pana acum au avut colectii semnate Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli si Sonia Rykiel si pentru iarna 2010 au pregatit o colectie Lanvin). 



Iar la capitolul calitate se plaseaza undeva la mijloc, nu sunt cei mai buni, dar nici cei mai rai. Asta si preturile preponderent mici reprezinta reteta succesului, asa cum o zice si motto-ul companiei - Fashion and quality at the best price. Din testari proprii, putem spune ca am avut parte si de surprize neplacute si am **%%$** calitatea unor produse cu eticheta companiei.

Daca pasiunea pentru H&M se extinde dincolo de dulap si tenteaza pe cineva o cariera in retail, pentru Romania sunt disponibile urmatoarele posturi: asistent de vanzari, manager de departament, visual merchandiser si manager de departament. Mai multe detalii aici.

Amatorii sau mai bine zis amatoarele isi pot clati virtual ochii cu colectia de toamna aici. Si pana cand se va lansa oficial, ramane sa ne intrebam daca H&M  va avea preturi mici sau va deveni un produs de lux, ce impact va avea pe piata romaneasca si daca produsele lor vor deveni o noua uniforma pentru publicul roman.

Voi ce parere aveti despre venirea H&M in Romania?



4 comentarii

Pe ce o sa dam banii: H&M in Romania
Jen
#1 -

Comentariu nou

"Destul de simplu, pentru ca sunt adecvate bugetelor mici si medii, cel putin in sezonul de reduceri au niste preturi derizorii, si pentru ca au mereu colectii in ton cu tendintele si cu ce mai recomanda revistele de moda."

Motivele mele:
Pentru ca au haine *simple* si de calitate la preturi decente. Altminteri, alternativele sunt tricouri uni din Obor care tin 3 spalari sau aceleasi tricouri uni de la un magazin "de fite" care costa cat un pardesiu (sau, evident, tricouri acoperite de logo-uri si paiete... pentru amatori, eu nu ma numar printre ei).

De cand am calcat prima data printr-un oras strain fac cumparaturi de la H&M pt ca se potrivesc foarte bine stilului casual (chiar putin spre elegant daca insisti), cu haine care stau bine pe tine, nu sunt acoperite de briz-briz-uri si nu golesc portofelul.

Pe ce o sa dam banii: H&M in Romania
Silvana
#2 -

de ce o sa dam banii?!
O minima bibliografie: http://www.industryweek.com/articles/hm_evades_taxes_in_bangladesh_organization_says_22115.aspx?Page=1 http://palsolidarity.org/2010/03/11656/ http://www.swedishwire.com/business/3091-anger-after-deadly-ham-factory-fire
Pe ce o sa dam banii: H&M in Romania
Jen
#3 -

Comentariu nou

Din cate am vazut eu articolul era despre ce se vinde la H&M, nu despre ce se intampla in fabricile lor (sau in fabricile in care se produc si hainele lor, printre altele)... Plus ca, daca o luam asa, cred ca o sa revenim la cusutul hainelor acasa, pentru ca sunt convinsa ca nici unul dintre marile magazine nu respecta normele 100%.

Pe ce o sa dam banii: H&M in Romania
Rook
#4 -

Comentariu nou

o sa se deschida in afi:D!

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera