DVD Review - Superman Returns

Up, up and away. Vara aceasta am fost martorii la intoarcerea lui Superman, dupa o absenta de aproape 20 de ani de pe marile ecrane (numai cele mari, pentru ca Tom Welling a ramas sa le incinga pe cele mici). Nu am putut sa pierdem ocazia de a va vorbi despre editia DVD Superman Returns lansata in Romania saptamana trecuta pe 15 noiembrie, cu 13 zile inainte de lansarea din SUA (SIC!).

Filmul il cunoasteti deja, deci nu va plictisim cu detalii despre poveste. Editia de DVD vine cu doua discuri, unul care contine filmul si al doilea plin de extra-s si documentare.

Filmul are un format anamorphic de 2.35:1 (16:9), elegant si de efect. Imaginea este cat se poate de curata (poate un pic prea curata), culorile vii si pentru cei norocosi dintre voi care au televizoare LCD sau cu plasma, calitatea imaginii va fi simtita din plin.

Pe dvd-ul numarul doi apar si scenele scoase la montaj (11 la numar), dintre care cele mai interesante si care ar fi meritat din plin sa apara in film sunt scena in care Clark Kent vorbeste (mai mult) cu mama sa chiar inainte de a pleca spre Metropolis si cea in care Superman da mana cu Perry White. Un moment clasic.

Cel mai impresionant element al editiei ramane documentarul de peste trei ore “Requiem for Krypton: Making Superman Returns" realizat de Format din cinci parti, documentarul iti acopera toata durata filmarilor (2004 - 2005) si iti arata deopotriva succese si esecuri. Ce a mers, ce a nu a mers, ce farse si-au jucat membrii echipei de productie intre ei, ce este un Super Buster si cum se distra Kevin Spacey pe platou, cum a fost ales Brandon Routh, la ce antrenamente a fost supus si mai ales... cum a devenit Super cu S mare. Documentarul face toti banii, iar la sfarsit realizatorii sai au pus bloopers si gafe din timpul filmarilor, care sigur vor starni rasete.

Ce lipseste de pe DVD? In primul rand comentariul regizorului si al actorilor. Comentariile sunt uneori principalul motiv pentru care inchiriem sau cumparam un DVD. Warner Brothers Entertainment stiu acest lucru si probabil ca pastreaza comentariul pentru editii ulterioare. In al doilea rand lipsesc explicatii cu privire la scenele de actiune din film, cum ar fi faimoasa "plane rescue scene". Chiar eram curioasa cat timp le-a trebuit graficienilor si specialistilor in CGI sa creeze acea scena. Scena cu glontele nefericit in schimb este explicata pe indelete.

Cu exceptia acestor lipsuri, editia de doua discuri Superman Returns este numai potrivita pentru fanii declarati ai filmului. Cei care se intampla sa le fi placut dar nu se agita, nu cred ca merita sa dea intre 50 si 60 de RON, cat costa editia, in functie de locul de unde o cumperi. Discurile au aceeasi valoare ca si Batman Begins (editie tot de doua discuri) care in prezent costa 40 de RON. Superman Returns merita totusi inchiriat. Macar pentru bloopers. :)