5 scandaluri in care a fost implicat H&M

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

H&M este una dintre cele mai mari companii de imbracaminte din lume. De fapt, in top 3 cele mai mari companii de imbracaminte din lume, H&M ocupa locul 2, dupa ZARA si inainte de GAP. Are 800 de fabrici in Europa si Asia, 2.629 de magazine in cele 43 de tari in care exista si are peste 94.000 de angajati.

Era normal ca de-a lungul vremii compania suedeza sa fie implicata in diverse scandaluri. Au existat si cazuri destul de grave, cum ar fi cel de la o fabrica din Cambodgia unde mai mult de 300 de angajati au lesinat din cauza conditiilor proaste de munca. La fabrica in cauza, salariul unui angajat era de 66 de dolari pe luna.

Dar cele mai multe si mai vizibile scandaluri in care H&M a fost implicat au fost unele de imagine. Dupa cum urmeaza:

Modelul super bronzat

O campanie controversata, care a tronat si pe blocurile din Bucuresti, a fost cea cu modelul super bronzat. La o prima vedere nu pare nimic in neregula cu campania, dar H&M a fost acuzata ca ar promova tanorexia si cancerul de piele prin reclame cu modele super bronzate. Acuzatiile se refereau la faptul ca tinerii vor incerca sa le imite si sa se expuna excesiv la soare sau aparatele cu ultraviolete din saloanele de bronzat. Ceea ce n-ar fi deloc sanatos.


Dotarea lui David Beckham

O alta campanie care ne-a sarit in ochi si noua, a fost cea cu David Beckham in boxeri si care lasa sa se vada ca este extrem de bine dotat. Toata lumea si-a dat seama ca este vorba despre o exagerare in Photoshop.

S-a si glumit pe seama asta, spunandu-se ca acum se stie de ce Victoria Beckham nu zambeste niciodata. Adevarul e ca nici noi nu am mai zambit cat timp orasul a fost impanzit cu panouri publicitare imense/mashuri de pe care ne ameninta dotarea lui Beckham.


Modelul anorexic

De departe, una dintre cele mai neinspirata campanii a fost cea cu modelul anorexic, Aymeline Valade. Fotografiile au fost facute de Sofia Coppola si au starnit imediat reactii negative, multi spunand ca modelul arata nu doar anorexic, dar pe jumatate mort, palid, nesanatos si ca si cand ar fi dependent de droguri.

H&M a dat un comunicat de presa in care spunea ca in niciun caz nu promoveaza anorexia, consumul de droguri sau de alcool si ca modelul Aymeline Valade este o persoana foarte sanatoasa.


Modelele create pe calculator

In 2011, H&M a folosit modele create complet in Photoshop pentru a-si promova noua colectie. Tocmai pentru ca modelele virtuale aratau perfect, H&M a primit acuze ca ar crea o realitate falsa pentru clientii lor si imagini nerealiste pe care femeile vor incerca sa le imite.

Cei de la H&M s-au scuzat spunand ca au folosit imagini virtuale simplificate tocmai pentru ca accentul sa cada mai mult pe haine.


Campania The Girl With the Dragon Tattoo

Cand H&M a lansat o colectie de haine inspirata din filmul The Girl with the Dragon Tattoo multi s-au sesizat si i-au acuzat ca transforma abuzul sexual si violul in ceva fashionable si chic.

Cea care i-a criticat cel mai tare a fost Natalie Karneef a carei rationament era destul de adevarat:

"Stieg Larsson a fost inspirat sa scrie The Girl with the Dragon Tattoo pentru ca a asistat la violarea unei fete de catre mai multi baieti cand el avea doar 15 ani. Se mai spune ca violul e ca un tatuaj - nu-l poti sterge niciodata. Sper ca cele care vor cumpara haine din colectia H&M sa se gandeasca la aceste lucruri inainte de a adopta imaginea Lisbeth Salander."

Cei de la H&M au facut publica o scrisoare deschisa catre Natalie in care spuneau ca in niciun caz nu au vrut sa transmita ca e cool sa fii o victima a violului, ci, dimpotriva,  ei vad in Lisbeth o femeie puternica si care lupta pentru idealurile.
 





1 comentariu vrei sa comentezi?

5 scandaluri in care a fost implicat H&M
rem
#1 -

Comentariu nou

Mai veniti si voi cu ceva nou?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ce fructe va place sa mix & match in iaurt?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera